Honda Skydeck: üvegház Lambo-ajtóval

2009.10.02. 14:07

A jövő családi autóját próbálja felvázolni a Honda, néhány igazán érdekes ötlettel.

A Skydeck ránézésre nem túl érdekes darab, egybeszabott ötajtós üvegtetővel – láttunk már ilyet tanulmányként és sorozatgyártmányként is épp eleget – de az ajtók kinyitásától kezdve határozottan érdekessé válik. A négy oldalajtó közül egy sem foglal nagy helyet széltében, kinyitott állapotban sem: a két első felfelé nyílik, mint a Lamborghiniken, a hátsók pedig lefelé-hátra csúsztathatók a karosszériával párhuzamosan. A B oszlop hiányzik, így egy-egy oldalon a két oldalajtó egy-egy hatalmas nyílást takar, de ez még nem minden: a hátsó ajtók alsó peremét lépcsősen képezték ki, így még egyszerűbb a beszállás.

Belül hat ülőhelyet alakítottak ki, ezek közül négy tűnik teljes értékűeknek. A négy első ülés látszatra lebeg a padló felett – igazából a középkonzol tartja az utasok súlyát – így a hátsó kettő ülőlapja teljesen betolható az elsők alá, amivel kiváltották a szokásos üléstámla-lehajtást. A harmadik sort egy viszonylag keskeny pad alkotja, primitív csőkeretes támlával, amely egyszerűen behajtható a padlóba. Az összes üléstámlán szokatlan, áttetsző háló váltja ki a párnázatot, ami nyilván olcsó és könnyű megoldás, bár kérdéses, hogy mennyire kényelmes vagy tartós. A belső tér stílusa egyébként már-már skandinávosan egyszerű: nagy, fehér felületek uralják az összhatást, csak a műszerfal és az ajtók borítása készült valamilyen világos fából, vagy azt utánzó műanyagból. Kezelőszervből is kevés van, bár a kormány mögötti, kék háttérvilágítású műszercsoport némi űrhajós-futurizmust csempész a képbe.

A tanulmány műszaki megoldásairól egyelőre csak annyit árultak el, hogy valamiféle hibrid hajtáslánc mozgatja a nagyméretű, és igen jó helykihasználású karosszériát, ennél bővebb információval azonban csak a Tokyo Motor Show megnyitása után, október utolsó hetében szolgál majd a gyártó.