Kombi BMW M3-as 550 lóerővel

2009.10.13. 17:03

A BMW-legóból sokminden kijön, amit a gyáriak soha nem építenének meg. A Manhart Racing épp ezt próbálja kihasználni: legutóbb az M3-as karosszériáját házasították össze az M5-ös tízhengeres motorjával, most pedig egy kombi hármasba szereltek ugyanilyen a V10-est.

Ha a családi karosszériától eltekintünk, a tuningcég által összeállított jármű legtöbb eleme egy sportkocsinak is díszére válna. Az ötliteres tízhengeres az átprogramozott elektronikával, és a rozsdamentes, csökkentett ellenállású kipufogórendszerrel 550 lóerős, ehhez kapcsolódik a hétsebességes SMG váltó, és egy 100%-os önzárási fokú differenciálmű, hogy a lóerők ne dobják az autót ki azonnal az árokba. Ezek az alkatrészek mind az M5-ösből érkeznek, míg a kormánymű és a futómű alkatrészei az M3-asból kerülnek a kombiba. A rugók és lengéscsillapítók a Bilstein PSS10 készletéből valók, a fékrendszer pedig a Stoptechtől érkezik, elöl 380, hátul 350 mm-es tárcsákkal, és hat- illetve négydugattyús féknyergekkel. A csomagot háromrészes, 20 hüvelykes RAD felnik, és alacsony profilú Hankook S1 Evo gumik teszik teljessé.

A Manhart kombi igazi lopakodó: külsőre kevés látható a benne rejlő potenciálból, pedig néhány szupersportkocsit leszámítva mindent állva hagyhat. A 100 km/h-s sebességet 4,3 másodperc alatt érheti el, és akár 324 km/h-val is haladhat. Egy ilyen autó birtoklásához persze nem árt a vastagabb pénztárca: egy-egy példányért 120 ezer eurót kér a tuningcég.