Hyundai sportkocsi csak megszállottaknak

2009.10.28. 11:03

A Genesis Coupé R-Specből a gyáriak mindent kihajigáltak, ami nélkülözhető a száguldáshoz, viszont a gyári sportcsomag tartalma hiánytalanul belekerült.

A hátsókérék-hajtású sportkocsi új változata, amellyel a megszállottak mellett a tuningcégeket próbálja maga felé fordítani a Hyundai, a kisebb teljesítményű, de épp ezért könnyebb Genesis Coupén alapul, amelybe kétliteres, 210 lóerős turbós négyhengerest építenek. Ez a motor, amellett, hogy kevésbé teszi orrnehézzé az autót, mint a 3,8 literes V6-os, tuningbarátabbnak is tűnik, 280-300 lóerőig nagyobb beavatkozás nélkül felpumpálható. Ráadásul az R-Specbe már eleve a feszesre hangolt gyári sportfutóművet, a 19 hüvelykes könnyűfém felnigarnitúrát és a Torsen rendszerű részlegesen önzáró differenciálművet szerelik – ezek a többi változathoz csak borsos felárért rendelhetők. Cserébe kihagyják a felesleges kényelmi extrák egy részét, például a sebességtartó elektronikát, a Bluetooth kihanosítót, a kormánykerék kapcsolóit és a krómdíszítéseket. Így valamelyest csökken az autó súlya is, és az ára sem nő lényegesen.

A legsportosabb Genesis Coupé összesen háromféle színben lesz kapható: fehérben, feketében és vörösben, de a Hyundainál úgy okoskodnak, hogy a legtöbb vásárló úgyis ragaszt majd valamilyen matricát az autójára, hogy egyénibbé tegye, és ez az a három leggyakoribb versenyautó-szín a világon.