A legbrutálisabb BMW M5-ös a gyárból

2009.10.29. 11:20

M5 CSL a neve, könnyebb, sokkal erősebb és gyorsabb, mint a boltban kapható változat. A BMW Motorsport ezzel ünnepli a típus 25. születésnapját.

A Nürburgringen tartott bemutatón az M divízió vezetője, Albert Biermann úgy jellemezte az autót, hogy „ez az M5 CSL, amit soha nem építhettünk meg”. Igaz, ami igaz, a gyári mérnökök apait-anyait beleadtak. A V10-es számára hosszabb löketű főtengelyt készítettek, így a hengerűrtartalma 5,5 literre növekedett. A pontos adatokat hivatalosan nem közölték, de Biermann szerint nagyjából 580 lóerős és 550 Nm a csúcsnyomatéka. A régi robotizált váltót is félredobták, helyette az M3-asból ismert dupla kuplungos hétsebességes megerősített változatát építették az ötös orrába. Emellett valamicskét faragtak az autó súlyából is, igaz, ez a változtatás aligha jelentős: az 1830 kilogrammos autó mintegy 75 kilogrammal lett könnyebb.

Az autó menetdinamikájáról egyelőre Biermann is csak rébuszokban volt hajlandó beszélni: annyit mondott, hogy kényelmesen legyorsulja a normál M5-öst, amely 4,1 másodperc alatt katapultál 100 km/h-s sebességre. Ez nyilván igaz is – a Nordschleifén vagy 20 másodpercet vert a bolti kivitelre – de ennél pontosabb adatokat aligha kapunk, hiszen az M5 CSL-t elsősorban kiállítási tárgynak szánja a BMW, egyedi darabnak, amely az M5-ös eddigi pályafutásának állít emléket.

A gyártás egyértelműen kizárt: az ötösnek ez a generációja rövidesen átadja a helyét az utódnak. „Jót szórakoztunk, míg elkészítettük ezt az autót, de nem foglalkozhatunk vele tovább. Most már a következő generációra kell összpontosítanunk” – mondta Biermann. A CSL egyben a nagy fordulatszámú BMW V10-es hattyúdala is: az újabb M típusokban már turbófeltöltős hathengeres, illetve V8-as – az M5-ösben persze az utóbbi – dolgozik majd.