Ikerturbós Corvette 800 lóval

2009.11.01. 08:03

A GM sportkocsija már gyári állapotában is szinte kezelhetetlenül erős, de a régimódi, nyomórudas V8-asban még sok tartalék rejlik. Vannak, akik ki is használják.

Az amerikai Specter Werkes a Z06-ost alakította át. Igaz, hogy ez csak a második legerősebb kivitel a kompresszoros ZR1-es után, viszont ennek a legnagyobb a motorja, így a Lingenfelter cég ikerturbós tuningkészletével különösebb erőlködés nélkül nyerhető ki belőle 800 lóerő és 1085 Nm-es csúcsnyomaték. Arról ugyan nincs adatunk, hogy ezzel a motorral mire képes a Corvette, de valószínűtlen, hogy versenypályán kívül bárki is hasznát venné a gázpedál legalsó állásának: ekkora erő a hátsó kerekeken már inkább csak a gumiabroncsok másodpercek alatti elfüstölésére alkalmas.

Ha azonban mégis sikerülne anélkül elindulni a Corvette GTR-rel, hogy eltüntetnénk a gumikat a felnikről, szükség lesz hatékony fékekre is, amely akár 300 km/h feletti tempónál is megbízhatóan fogja meg a sportkocsit, így a gyári helyére StopTech rendszer került, elöl hat-, hátul négydugattyús féknyergekkel. A csomagot kőkemény sportfutómű, karbonszálas felnik és Michelin utcai sportkocsi-gumik teszik teljessé. Mindez azonban aligha tűnne fel, ha nem alakították volna teljesen át a karosszériát is. Nem elégedtek meg a szokványos légterelő elemekkel, az ajtókon végigfutó éltől, a motorháztető kopoltyúitól és domborításaitól, illetve az egyetlen hatalmas diffúzornak látszó fekete hátsó résztől egész egyedi karaktere lesz a sportkocsinak, bár egyetlen pillanatig sem kérdéses, hogy egy Corvette-et látunk.

A Specter GTR-t Las Vegasban, a SEMA Show-n állítják majd ki, és nyilván meg is lehet majd rendelni, igaz, az árát egyelőre nem közölték.