2009.11.02. 09:49

Napjaink legkörnyezetbarátabb versenysorozataként hirdetik az új Scirocco kupát, amely a DTM betétfutama lesz a 2010-es szezontól.

A kupa résztvevői a Scirocco R egy versenyre felkészített változatát használhatják, amelyet gázüzemre alakítanak át. A kétliteres, négyhengeres turbómotor a gázhajtás ellenére is eléggé erős maradt: 223 lóerős, de néhány másodpercre 30 lóerővel növelhető a teljesítménye a gázpedál tövig taposásával. Az összes versenygépbe dupla kuplungos DSG váltó kerül a villámgyors váltások érdekében. Mindez eddig nem tűnik különösebben környezetbarátnak, de a 22 literes gáztartályt 200 bar nyomású biogázzal töltik fel, ami a gyártó szerint 80%-kal kisebb szén-dioxid-kibocsátást eredményez a benzinüzemhez képest.

A Scirocco kupa alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátása objektíve persze nem jelent sokat – legfeljebb 30-40 autóról lehet szó – de kiváló eszköz az autógáz népszerűsítésére, amely jelenleg az egyik legkönnyebben alkalmazható alternatív hajtóanyagnak tűnik.