Onuk Sazan: Törökország Ferrarija

2009.11.10. 14:00

Villámgyors, és úgy is néz ki, csak az ára barátságtalan egy kissé – de az egyediség árát mindenütt megkérik.

Törökországban régóta készítenek autókat, méghozzá igazán nagy mennyiségben, de önálló török autógyár évtizedek óta nincsen. Az utolsó, az Anadol 1986-ban ment tönkre, azóta a Fiat, a Ford, a Renault és a Toyota üzemei jelentik a helyi autóipart. Most azonban elkészült az első török tervezésű szupersportkocsi, az Onuk Sazan. Az 1990-es évek elejének C csoportos prototípusaira emlékeztető gép csupán 920 kilogrammot nyom, és egy ikerturbós, 450 lóerős Nissan V6-os hajtja, így – bár pontosan nem tudjuk, hogy mire képes – legalább olyan gyorsnak ígérkezik, mint az olasz, német és brit vetélytársak. Aki netán kevesellné a teljesítményét, az kérheti a Corvette Z06-os hétliteres, 512 lóerős V8-asával is, bár a tömege így valamivel nagyobb lesz.

A Sazan egyetlen, de annál nagyobb ismert hibája az ára. A készítő egy-egy példányért 200 ezer eurót kér, ennyiért viszont sokkal kiforrottabb, ismert hátterű sportkocsikat is kapni. Ettől persze elképzelhető, hogy akad majd néhány belföldi vásárló, aki szívesen áldoz az önálló helyi autóipar első kezdeményének megsegítésére.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.