Új igazgatók az Opelnél

2009.11.10. 06:09 Módosítva: 2009.11.10. 06:10

Carl-Peter Forster helyét Nick Reilly és Bob Lutz veszi át a General Motors európai részlegének élén. A vezérváltásra Forster lemondása miatt kerül sor, aki néhány nappal azután mondott le, hogy a GM bejelentette, korábbi ígérete ellenére megtartja az Opelt.

A Reilly és Lutz persze csak ideiglenes jelleggel veszi át az irányítást, míg a vállalat nem talál megfelelő embert az Opel vezetésére. Ez azonban akár hónapokat, vagy éveket is igénybe vehet, mivel a GM vezetésének most más feladatokra kell koncentrálnia. Először is ki kell egyezniük a német és az orosz kormányzattal, amelyek hangosan tiltakoztak az ellen, hogy a GM az utolsó pillanatban kihátrált a Magna-Sberbank konzorciummal megkötött, biztosnak tűnő megállapodásból. Ezen kívül meg kell találniuk a módját, hogy finanszírozzák az Opel átszervezését és működését, amíg a német autógyártó ismét önfenntartóvá nem válik. Ez a korábbi becslések szerint mintegy 3 milliárd euróba kerül majd, de ha valóban vissza kell fizetni a német állam 1,5 milliárdos áthidaló hitelét, amelyet az Opel kapott az elmúlt fél évben, akkor még nagyobb lehet a számla végösszege.

Forster távozása is annak köszönhető elsősorban, hogy a GM igazgatótanácsa az Opel átadása ellen szavazott. Az egykori igazgató nem rejtette véka alá, hogy szerinte a Magna irányításával jobban járt volna az Opel, mint ha a GM része marad. A nézeteltérés ellenére úgy néz ki, az ex-igazgató, és a GM amerikai vezetése igyekszik kultúrált megoldást találni a színfalak mögött, a nyilvánosság előtt inkább sok szerencsét kívántak egymásnak.

A két új igazgató meglehetősen nagy név a szakmában. Nick Reilly az 1990-es években tűnt fel az angol Opel-részleg, a Vauxhall nyereségessé menedzselésével, majd a GM nemzetközi részlegét vezette. Lutz ugyanakkor Detroitban csinált karriert, a legutóbbi években a GM termékfejlesztésért felelős alelnökeként. Egyelőre persze kérdéses, hogy ez a páros mire megy majd az Opellel, ahol rövid időn belül jelentős átszervezéseket kell végrehajtani – elbocsátásokkal és gyárbezárásokkal – annak érdekében, hogy a működés ne veszteséget hozzon a GM számára.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.