Azonos alapok minden Volkswagennek

2009.11.12. 14:44

A német gyártó új, MQB padlólemezére 60 féle autó épülhet, a Lupótól a Golfon át a Sharanig.

A Volkswagen csoport jelenleg háromféle platformot használ fronthajtású, keresztben álló motoros autóihoz, ez azonban rövidesen változni fog. A PQ2, PQ3 és PQ4 padlólemezeket egyetlen univerzális alapstruktúra váltja fel. Az MQB-vel milliárdokat spórolhat a vállalat, mivel a legnépszerűbb modellek mind erre épülhetnek. A Volkswagen fejlesztési igazgatója, Ulrich Hackenberg szerint az a trükk, hogy minden autóban azonos legyen az első tengely és a pedálsor távolsága. Így az autók eleje tökéletesen azonos belső alkatrészekből épülhet fel, és a motorfelfüggesztő bölcsőkből elég kétféle a korábbi 18 helyett. Az autók hátsó része persze jócskán különbözik majd egymástól, ahogy az eltérő kategóriájú autókhoz különböző szélességű és felépítésű futóművekre, illetve más-más hosszúságú felépítményekre van szükség, de a legnagyobb sorozatban gyártott Volkswagen, Skoda, Seat és Audi típusok így alkatrészeinek 60-70%-a így is megegyezhet, ami a gyártási költségek jelentős csökkenésével jár majd.

Az első autó, amely az új struktúrára épül, a 2011-ben bemutatkozó következő Audi A3-as lesz, de még ugyanebben az évben több MQB alapú modellt mutatnak be, és a következő évtized második felére a teljes kínálat lecserélődik. Az új platformra ráadásul négykerék-hajtású modellek, és hibridek is építhetők, így a közös struktúra nem lesz akadálya a további fejlesztéseknek. Egyedül a nagyobb, hosszmotoros Audik, és a középmotoros sportkocsik – az Audi R sorozat, a Porschék és a Lamborghinik – számára készít más platformokat a csoport.

Az MQB padlólemez bevezetésével a Volkswagen csoport ahhoz a céljához is közelebb kerülhet, hogy bő 10 millió autót adjon el évente – így ráadásul a típusválaszték bővítése is gyorsabbá és könnyebbé válik, hiszen az alap-alkatrészek zöme már a fejlesztés kezdetétől rendelkezésre állhatnak.