Új együlésest készített a Renault

2009.11.15. 09:30

A franciák saját maguk építik az új versenygépet, amelyen az F1 pilóták új generációja nevelkedhet.

A Renault egész iskolarendszert tart fenn a jövő ígéretes autóversenyzői számára. Létezik kétféle Fomula Renault sorozat 1,6 és 2 literes motorral, a World Series by Renault, ahol már hathengeres gépek futnak, és persze a csúcs, a gyári F1-es csapat. A RenaultSport a kisebb versenygépeket eddig külső cégekkel gyártatta – az autók zömét az olasz Tatuus építi – de most saját maguk fejlesztették ki a Formula Renault 2.0 új szabványos autóját. Az új gépbe a Clio RS F4R832 jelzésű, kétliteres, 16 szelepes motorja kerül, hétsebességes szekvenciális váltóval. Az autó nagyrészt karbonszálas műanyagból készül, a futómű pedig a versenyautókon megszokott nyomórudas, keresztlengőkaros megoldású. Az aerodinamika helyenként elég sajátos – az oldalsó hűtődobozok formája például inkább formatervezési bravúrnak néz ki, mint a légellenállás csökkentése, vagy a leszorítóerő növelése szempontjából hasznos formának – de ez részletkérdés, hiszen a pályán csupa egyforma autó küzd majd a helyezésekért.

Az új autó valamivel drágább, mint a régi volt, de az 57 ezer eurós, azaz átszámítva mintegy 15 millió forintos ár a csapatok számára azért még megfizethető. A Formula Renault 2.0 több eredményes versenyző képességeinek fejlesztésében is fontos szerepet játszott: Felipe Massa, Lewis Hamilton, Robert Kubica és Kimi Raikönen is versenyzett ebben a sorozatban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.