Erősebb és gazdaságosabb motorok a 2010-es Corsában

2009.11.20. 13:27

Az új Corsa forgalmazását a következő év elején kezdik meg Európa szerte. Fotó sok van, változtatás annál kevesebb, de amit a formaterven megspóroltak, a technikára költötték.

Az Opel azt állítja, hogy átlagosan 13,2 százalékkal csökkentették a motorok fogyasztását – ha a két sportos modell, az OPC és a VXR motorjait nem számolják. A hat motorból ötnek kevesebb mint 125 g/km a CO2 emissziója.

A leggazdaságosabb mind közül a 95 lóerős dízel ecoFLEX, mely 3,7 liter gázolajjal beéri vegyes üzemben, autóúton pedig akár 3,2 literrel is elgurul 100 kilométert. Ennek a motornak van egy gyengébb, 75 lóerős változata is, a legerősebb dízelbe az 1,7 literes CDTi motort szerelik, mely 130 lóerős, CO2 kibocsátása mégis 12 g/km-rel kevesebb lett.

A legvisszafogottabb benzinmotor, az egyliteres, 65 lóerős lett, vagyis öt teljes lóerőt találtak a mérnökök, az emisszióját azonban ennek a motornak is sikerült lecsökkenteni 117 g/km-re. Az 1,2-es is öt lóerővel lett erősebb, már 85 lovas, míg az 1,4-es motor kereken 100 lóerőt teljesít 90 helyett 5,4 literes fogyasztás mellett. Az új modellekben elektronikus rendszer figyelmeztet a váltásokra, ezzel is segítvén a gazdaságosabb közlekedést.

Az új motorok mellett az autó futóműve is felfrissült, valamint új menetstabilizáló rendszert kapott a Corsa. A lágyabb első rugóknak valamint az áthangolt lengéscsillapítóknak köszönhetően puhább lesz az autó rugózása, a jobb irányíthatóság érdekében új, vastagabb keresztstabilizátort és új szilentblokkokat szereltek az első futóműbe.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.