Kukában végzi a Seat terepjáró?
Talán a Volkswagen csoportnál is rájöttek, hogy a Tiguannak házon belül konkurenciát teremteni nem feltétlenül a legjobb ötlet.
A gyárból kiszivárgott hírek szerint egyelőre leállt a megkezdett fejlesztés, amelynek a 2007 őszén bemutatott Tribu tanulmány gyártásra éretté fejlesztése lett volna a célja. Állítólag a mérnökök is arra várnak, hogy a cégvezetés döntést hozzon az autó sorsával kapcsolatban, a cégvezetés viszont arra vár, hogy kirajzolódjon, meddig tart még az európai autópiac gyengélkedése, és ennek megfelelően érdemes-e folytatni a munkát. A Seatnak pedig nagyon nagy szüksége volna újabb modellekre. A Martoell-i üzem jelenleg alig éri el elméleti kapacitása felét, így bármi, amit gyárthatnának, csak kifizetődőbbé tenné a termelést. Ráadásul a tervek szerint 2011-től itt készül majd az Audi Q3 szabadidő-autója, amely ugyanazokra a műszaki alapokra épül majd, amelyeken a Tribu fejlesztését is megkezdték.
A Seat néhány éve épp azért vált masszívan veszteségessé, mert a Volkswagen csoport hosszú ideig elhanyagolta, illetve hibás irányban folytatta a modellválaszték fejlesztését – könnyen lehet hasonló vége, ha nem próbálják valamivel feldobni, érdekesebbé tenni a spanyol márka kínálatát, amelyet mára lényegében néhány egyterű-forma tömegmodell és a levetett Audi A4-es alkot.