Biturbó V8-ast fejleszt az AMG

2009.12.16. 10:44

Az információ egyenesen a Mercedes fejlesztési igazgatójától, Dr. Thomas Webertől származik, aki a cég motorfejlesztési stratégiájáról is nyilatkozott.

Az már régóta világos volt, hogy az AMG modellekben mostanság használt, viszonylag nagy fordulatszámú, 6,2 literes V8-asnak mennie kell. Egyszerűen túl sokat fogyaszt, és a teljesítmény csökkentése nélkül ezen nem is igazán lehet segíteni. A következő évized elejére viszont mind Európában, mind Észak-Amerikában szigorúbb fogyasztási, illetve szén-dioxid-kibocsátási normák lépnek életbe, azaz a Mercedesnek is spórolnia kell az üzemanyaggal, még a legdrágább modelljeiben is.

Weber szavaiból kiderült, hogy a jövőbeli AMG modellek számára egy 5,5 literes, nyolchengeres motort fejlesztenek, amely két turbófeltöltője révén hasonlóan erős lesz, mint a leköszönő szívómotor – azaz 480 és 580 lóerő közti teljesítményt adhat le – de a feltöltés miatt valamivel hatékonyabb lehet az elődjénél. Az új V8-as állítólag már majdnem készen van: először a következő év végén láthatjuk, megvásárolható autóba pedig 2011 első felében kezdik beépíteni.

Az új AMG motor azonban csak az első a sorban: egész sor viszonylag kis hengerűrtartalmú hat- és nyolchengeres turbómotor fejlesztése folyik a Mercedesnél, amelyek a következő két-három évben a jelenlegi szívómotorokat. Egyedül a négyhengeres benzinesek és a V12-es csúcsmotor maradhat érintetlen: ezek már most is turbófeltöltéssel működnek.