Az Opel több új típust fejleszt

2009.12.18. 14:35

A következő öt évben számos új típust szeretne piacra dobni a GM német leányvállalata – már ha sikerül megszerezni a fennmaradáshoz szükséges milliárdokat.

Nick Reilly, az Opel és a Vauxhall új vezérigazgatója beszélt arról, hogy miképp képzeli el az autógyártó jövőjét. Az első ígérete az volt, hogy a típusfejlesztésben még több önállóságot kaphat az Opel, de rögtön hozzátette, hogy a jelenleg is futó, a GM-mel közös projektek maradnak, sőt, a Suzukival is fenn kívánják tartani a kapcsolatot, függetlenül attól, hogy a japán gyártó a Volkswagennel kezdett együttműködésbe. A választékot kétféle irányban szeretné bővíteni a cég: egyrészt többféle kisautót is piacra szeretnének dobni, amelyek kiegészíthetnék a Suzukinál gyártatott Agilát, másrészt a konnektoros hibridek és villanyautók fejlesztését sem adja fel a cég.

Az igazgató szerint az Agila és a Corsa mellett még legalább két kisautónak lenne hely a kínálatban: egy, az Agilánál egyszerűbb és olcsóbb modellnek, illetve valamiféle apró hobbiterepjárónak, amely a Corsa alapjaira épülhetne. Reily szerint a következő Corsát ismét teljesen saját erőből fejlesztheti ki az Opel, bár korábban az volt a terv, hogy a munka nagy részét a GM-Daewoo végzi Dél-Koreában. Ez persze jó eséllyel a modellváltás késéséhez is vezet majd, de a Corsa felújítása legkorábban amúgy is csak három-négy év múlva válik időszerűvé.

Az Opel új terveiben a Chevrolet Volt testvérmodelljének, az Amperának a bemutatása továbbra is szerepel, és Reily szerint a típusból évi 10-15 ezer példány eladása már a modellciklus elején is reális cél lehet. Ugyanakkor abban bízik, hogy ez a szám idővel a többszörösére növekszik, ahogy a konnektoros hibridek alkatrészeinek ára a sorozatnagyság növekedésével drasztikusan csökken. Ezen felül egy villanyautóról is szót ejtett az igazgató, amely nem az egyik már létező típus átépítésével jöhet létre, hanem egy újabb önálló típusként mutatkozhat be valamikor 2014 körül.

Ezek nagyon szép tervek, de még korántsem biztos, hogy meg is valósulnak. Először meg kell szerezni azokat a támogatásokat – legalább 3-4 milliárd eurót – amelyek biztosítják a cég rövid távú túlélését, illetve a fejlesztések anyagi hátterét. Addig viszont csak a kész típusokra támaszkodhat az Opel, azaz az Insigniára, az új Astrára, és esetleg a fejlesztés végstádiumánál tartó következő Meriva egyterűre.