Mégis lesz Honda szupersportkocsi

2009.12.22. 17:32

Az NSX utódja elkészül, ha nem is pontosan úgy, ahogyan korábban ígérték.

hsv10gt

Az orrmotoros, négykerék-hajtású, V10-es szörnyeteget, amelyet az NSX helyére szánt a Honda, ugyan valóban nem építik meg, de a fejlesztés eredményeinek egy részét azért felhasználja a Honda, méghozzá egy ultramodern versenyautó megépítéséhez. Japánban egyetlen autógyár sem engedheti meg magának, hogy ne vegyen részt valamilyen autóval a Super GT sorozatban – ha máshogy nem, rég nyugdíjazott sportkocsijai révén, de mindenki ott van, aki számít.

A Toyota persze a Lexus LFA-t nevezi, a Nissan a GT-R-t, de még a Subaru is készített egy szinte felismehetetlen pályagépet az előző Imprezából. A Honda eddig az NSX-szel indult, de a szabályváltozások miatt középmotoros autók már nem indulhatnak a sorozatban jövőre, így muszáj volt váltani. Az új autóhoz így felhasználták az NSX-utód prototípusának néhány lényeges alkatrészét, többek közt a karbonszálas vázszerkezetet, futómű- és karosszériaelemeket, lámpákat és más apróságokat. A végeredmény a HSV-10 GT nevet kapta, és bő 500 lóerős, 3,4 literes V8-as motorjával, hétsebességes szekvenciális váltójával és hatalmas, mintázat nélküli kerekeivel jó eséllyel indul a konkurens márkák gépei ellen.

A szezonnyitón, március elején állítólag már rajthoz állhat az új fejlesztésű gép – utcai változata egyelőre ugyan nem lesz, de legalább egy halvány reménysugár megmaradt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.