Renault Mégane kombi: minek ide Laguna?

2009.03.04. 15:22

Tágas is, jól is néz ki, de kompaktnak már aligha nevezhető a puttonyos Mégane.

Kiismerhetetlen a Renault modellpolitikája: készítenek egy vadonatúj egyterűt, a Scenic III-at, amely sehogy sem néz ki, és rögtön melléállítják a kategória egyik legjobb arányú kombiját, mintegy belső konkurensként. A Mégane Sport Tourer formaterve határozottan jól sikerült, különösen a kategória többi kombi modelljéhez mérjük: nem elégedtek meg a karosszéria egyszerű megtoldásával, ahogy a legtöbb gyártó, hanem teljesen újrarajzolták az autó hátsó felét. Hosszabbak a hátsó ajtók, mint a csapott hátú modellen, az oldalablakok vonalvezetése pedig határozottan sportos hatást kelt. Hátul összehozták a csomagtartó ajtaját a lökhárítóval, így kimaradt az a jellegzetes lépcső, amitől a legtöbb kombi manapság kifejezetten esetlenül néz ki hátulról. Még a hátsó lámpák formáját is sikerült érdekessé tenni, pedig ez szintén komoly fejtörést szokott okozni a legtöbb autógyár formatervezőinek.

A megkapó külsőnek persze ára van. Nehezen tudjuk elképzelni, hogy a vaskos D oszlop és az apró hátsó oldalablakok mellett igazán jól ki lehetne látni hátrafelé, de ami még lényegesebb: ez a piactól függően Estate vagy Sport Tourer néven forgalmazott modellváltozat lassanként kinövi a kategóriáját. A hossza 4,558 méter, a tengelytávja pedig 2,702 méter, így csupán néhány centi választja el az előző Laguna generációtól . Ezek után nincs mit csodálkozni rajta, hogy a Renault vezetése a Mégane-nál nagyobb modellek gyártásának megszüntetésének gondolatával foglalkozik: nem nagyon lesz szükség ennél nagyobb autóra. Ráadásul a csomagtér 524 literes, azaz valamivel még nagyobb is, mint a jelenlegi Laguna kombié.

A motorválaszték nagyrészt a Renaulttól már jól ismert négyhengeresekből áll. Az alapmodellek 100 vagy 110 lóerős 1,6 literes benzinmotorokkal, vagy az 1,5 literes dízelmotor 85, 90, 105 vagy 110 lóerős változataival érkeznek. A benzines választék emellett az új, 130 lóerős 1,4 literes turbómotorból, egy kétliteres 140 lóerős szívómotorból, és egy szintén kétliteres, 180 lóerős TCe motorból áll. A nagyobb dízelek közt megtaláljuk a régi 1,9 literes, 130 lóerős dCi motort, és az újabb kétliterest, amelyből a manuális váltós változathoz 160, az automatához 150 lóerős kivitel jár.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.