Alpina B7: hiánypótló csúcs-BMW

2009.03.05. 13:46

Münchenben továbbra sem tervezik a Hetes sorozat M változatának bemutatását, de mostantól az is talál megoldást, aki sportosabb kivitelben élvezné a legnagyobb BMW-t. Az egyik legismertebb BMW-specialista tuningcég, az Alpina ugyanis bemutatta a B7-est, bő ötszáz lóerős motorral, átdolgozott futóművel és látványos optikai tuninggal.

Az Alpina a Hetes legerősebb változatának technikájából indult ki a B7-es tervezésekor: a 4,4 literes, két turbós V8-asból a feltöltőrendszer átdolgozásával 507 lóerőnyi csúcsteljesítményt hoztak ki 5500-as percenkénti fordulatszám mellett, a motor 700 Nm-es maximális nyomatéka pedig 3000-es és 4750-es fordulatszám között áll rendelkezésre. Mindezt a töltőnyomás csúcsértékének 1 barra emelésével érték el. Az átalakított motorhoz a ZF hatfokozatú automata váltója csatlakozik, de ez sem teljes egészében szériaalkatrész: az Alpina ugyanis a saját vezérlőelektronikáját kötötte rá, így gyorsabban kapcsolhat, mint a gyári változat. Az átalakítások révén a B7-es akár 4,7 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-s sebességet, a további gyorsulásnak pedig csak 280 km/h-nál vet véget az elektronika. Valószínűleg nagyobb sebességre is képes lenne az autó, de a 2040 kilós monstrum tervezői szerint csak eddig a sebességig bolondbiztos - vagy a gumiabroncsok, vagy a futómű bizonyulna kevésnek gyorsabb tempó mellett.

A B7 futóműve a gyári Hetesénél sportosabb ugyan, de az Alpina szerint így is meglehetősen kényelmes marad az autó - igyekeztek olyan kompromisszumot kialakítani, amellyel az autó nagy sebességű stabilitása javul, de az utazási komfort alig változik. A hasmagasságot elöl 15, hátul 10 mm-rel csökkenti az új futóműhangolás, és persze itt is aktív lengéscsillapítókat használnak, mint a gyári autókban, csak a csillapítás mértékét növelték meg a rugók merevségével párhuzamosan. A kerekek kiválasztásánál persze a látványos megjelenés és a lehetséges maximális stabilitás elérése volt az elsődleges szempont, így kerültek 21 hüvelykes felnik, és elöl 245/35-ös, hátul pedig 285/30-as defekttűrő gumiabroncsok a B7-esre.

Ahogy az Alpinától már megszokhattuk, a Hetest is visszafogott és hatékony légterelőkkel szerelték fel. A mélyebbre nyúló első lökhárító és a csomagtérfedélen elhelyezett alacsony spoiler elöl 30, hátul 15%-kal csökkenti az autóra ható felhajtóerőt, így nagyban hozzájárulnak a stabilitás fenntartásához nagyobb sebességnél. Ugyanakkor nem vesznek el az autó eleganciájából. A leglátványosabb elemek persze az óriási, sok küllős felnik - ezekről a legkönnyebb felismerni a B7-est.