Csalódás az évfordulós Bugatti

2009.03.06. 12:24

Korábban úgy hallottuk, a 100. évfordulóra kiadott Veyron Bleu Centenaire visszaszerezheti a leggyorsabb szériamodell címet, de mégsem így lett: az új Bugatti változat csupán külsőségeiben és árában tér el a többi Veyrontól.

Igaz, ami igaz, legalább látványnak különleges a Centenaire. A fényezése egyszínű, klasszikus Bugatti-kék lett, de a tervezők megtartották a Veyron két árnyalatú festésmintáját: a lemezek egyik fele matt, a másik fele fényes lett. Ezen kívül a krémszínű belső kárpitozás, és a külön ehhez a változathoz készített alumínium felnigarnitúra teszi egyedivé a sportkocsi megjelenését. Ami a műszaki tartalmat illeti, minden a régi, és bár aligha van olyan sofőr a földön, aki a 8 literes, négy turbós W16-os 1001 lóerejét joggal kevesellhetné, vagy akár csak képes lenne közel jutni ahhoz, hogy teljesen kihasználja, csalódott vélemények is elhangoztak a bemutató kapcsán. Sokan ugyanis úgy vélték, ez lenne a tökéletes pillanat, hogy a Bugatti visszaszerezze az utcai autók sebességi világrekordját, ehhez viszont úgy 1300-1400 lóerős motorra volna szükség.

Nem is valószínű, hogy a Veyront még továbbfejlesztené a VW csoport, hiszen a gyártási tervekben szereplő 300 példányból 250-et már megrendeltek, és a maradék ötven példányért már kár volna további eurómilliókat ölni az amúgy is minimum 200 milliós veszteséggel járó programba. Még így is évekig eltart, mire az összes példány elkészül, hisz eddig csak 150 Veyront szállítottak le, utána pedig ráérnek elgondolkodni a cégvezetők, hogy hogyan tovább. Addig is folyik tovább a kármentés, a Centenaire esetében autónként 1,35 millió eurós tempóval.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.