Kicsi, formás Audi sportkocsi Detroitban

2010.01.12. 11:06

Akár a TT közvetlen utódja is lehetne, de egyelőre csak tanulmány az új e-Tron, méghozzá futurisztikus elektromos hajtással.

A név megtévesztő. A detroiti tanulmányt ugyanúgy hívják, mint a villanyos R8 koncepciót, pedig a két autónak nincs sok köze egymáshoz. Közös pontok persze akadnak: az új e-Tron orra csaknem ugyanolyan, mint a régié, és a hajtáslánc sémája is hasonló – ugyanúgy négy villanymotor forgatja a kerekeket – de a karosszéria formája teljesen új. A méretcsökkentés – jó angolszász szóval downsizing – divatjának hódolva az Audi tervezői igazi zsebsportkocsit készítettek: 3,93 méter hosszút, 1,78 méter széleset és 1,22 méter magasat, 2,43 méter tengelytávval, így az autó nem nagyobb, mint egy VW Polo. Ennek ellenére igazán megnyerő jelenség: kellemes arányaival, szép tetővonalával és mozgalmas övvonalával valószínűleg izgalmasabb, mint a sorozatgyártású Audik együttvéve.

Ha benzinmotoros tanulmányról lenne szó, nem is kételkednénk benne, hogy rövidesen beindul a gyártás, de az új e-Tront négy, egyenként 51 lóerős és 662 Nm nyomatékú villanymotor mozgatja, amelyeket egy nagy kapacitású Li-ion akkumulátor-csomag lát el energiával. Ennek megfelelően az autó egy picit túlsúlyos a méreteihez képest, 1350 kilogrammot nyom – amiből 400 az akkucsomag tömege – de így is meg, mint a barom. 5,9 másodperc kell, hogy elérje a 100-as tempót, a végsebessége pedig 200 km/h, de csak azért nem több, mert a motorok fix áttételezése és maximális fordulatszáma nem enged többet.

A legnagyobb probléma persze itt sem a dinamika, hanem a használhatóság, amin még van mit csiszolni. Az autó hatótávolsága elméletben ugyan 250 km egy feltöltéssel, viszont egy feltöltés szabvány 220 voltos csatlakozót használva vagy 11 óráig tart, de még 400 voltos, nagy áramú töltőcsatlakozót használva is bő két órát emészt fel, azaz városi cirkáláson, vagy rövidke hétvégi örömautózáson kívül ez az autó sem jó másra ebben a formájában.

Egyes pletykák szerint elképzelhető, hogy hasonlóan fog kinézni a következő Audi sportkocsi, az R4-es, mint az újabbik e-Tron. Ha ez igaz, megkockáztatnánk, hogy itt a következő Audi sikermodell, hiszen egy ilyen pici, de formás kétüléses egy erősebb benzinmotorral biztosan felkelti a sportkocsi-rajongók érdeklődését.