Kémfotókon a következő nagy Lambo

2010.01.15. 16:39

A Murcielago utódjáról ellentmondásos híreket hallottunk korábban, de a fejlesztés rendületlenül folyik, és egyre kevesebb az álcázás a prototípusokon.

A prototípus téli tesztelése során készült képek sok mindent elárulnak az új gépről. Az elődökre jellemző arányokat megtartották a tervezők, bár az autó fara mintha hosszabb lenne, és oldalt gigantikus légbeömlőket láthatunk. Ez utóbbiakra alighanem a motor megnövelt teljesítménye miatt van szükség: a Lamborghini állítólag megtartja a régi V12-est, bár közvetlen befecskendezéssel és más hasonló trükkökkel igyekeznek csökkenteni a fogyasztását, miközben a teljesítményét 700 lóerő fölé próbálják növelni.

Amiben mégis hatalmas előrelépés a Jota néven emlegetett modell a Murcielagóhoz képest, az az új vázszerkezet. A nagy Lamborghinik pillanatnyilag még klasszikus térhálós acélcső szerkezetre épülnek, ugyanúgy, ahogy az első Countach, viszont az új modell alapját már az Audi által kifejlesztett alumínium struktúra képezi, akárcsak a Gallardóét. Ezen kívül várhatóan itt is bevetik a dupla kuplungos váltót, amely viszonylag gyorsan terjed a nagy teljesítményű sportkocsik kategóriájában is.

A fejlesztők persze csak tökéletes munkát adhatnak ki a kezük közül, és a válság miatt most pénz sincs annyi, mint korábban, így a Jota premierjére csak 2012-ben kerülhet sor, bár nem csodálkoznánk rajta, ha már jövőre megmutatnák a véglegeshez közeli formát, ha másképp nem is, legalább egy tanulmányautón.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.