Bemutatták a Peugeot 408-ast

2010.01.25. 14:52

A típusjelzés becsapós, az új szedán valójában a 308-as lépcsős hátú rokona, a kombi nyújtott tengelytávú padlólemezén, ám úgy néz ki, a Peugeot fontosabb szerepet szán a típusnak, mint a korábbi kompakt négyajtósoknak.

Nem véletlen, hogy a típust először Kínában, és nem Európában mutatták be: jelenleg ez az a piac, ahol a legnagyobb siker várható egy ilyen modelltől, bár megfelelő ár mellett Európa keleti részén és a közel-keleten is jelentős eladásokat produkálhat. Az átszámozás is ezt segítheti, azt az illúziót keltve, hogy a 407-es utódját látjuk, pedig a nagyobb modellt egy másik Peugeot, a fejlesztés alatt álló 508-as váltja egy-másfél éven belül.

A 408-as sok szempontból ugyanazt nyújtja, mint a 407-es. A hossza 4,68 méter, azaz egy centivel rövidebb csupán, mint a jelenlegi négyes Peugeot, 2,71 méteres tengelytávja másfél centivel marad el azétól, sőt, 1,815 méteres szélessége és 1,525 méteres magasságával túl is nő azon. A csomagtartója is bőségesebb a maga 481 szabvány VDA-literjével, azaz akinek csak a bhelső tér bősége számít, semmiképp nem jár rosszabbul a 408-assal.

Néhány ponton persze visszaköszönnek a 308-as olcsóbb megoldásai. A futómű kialakítása például egyértelmű visszalépés a 407-eshez képest: elöl MacPherson tagok, hátul csatolt lengőkarok kerülnek az autó alá, szemben a szám szerinti előd első kettős keresztlengőkarjaival és hátsó több lengőkaros felfüggesztésével. Így nyilván több kompromisszumot hordoz az új modell az úttartás és a menetkényelem területén, bár ez nyilván kevésbé lesz érdekes, ha a 408-as olcsóbban lesz kapható, mint a 407-es, és így nyilván más célközönséget vonz majd.

A kínai változathoz kizárólag benzinmotorokat kínál a Peugeot, egy 1,6 literest 110 lóerővel, és egy 2 literest 143 lóerővel, de mire ideér a típus, nyilván lesznek dízel kivitelek is. Erre azonban még várnunk kell, mivel a bevezetést a világ másik felén kezdik a franciák. Először Kínában, majd Latin-Amerikában mutatják be a típust, és csak azután Európában – nyilván megvárják, míg a 407-es kifut, és megérkezik a valódi utódja, a Citroen C5-ös alapjaira épített 508-as.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.