Háromhengeres motorokon dolgozik a Ford

2010.01.27. 07:01

Tovább bővül a turbós Ecoboost benzinmotorok sora, méghozzá egész kis hengerűrtartalmú típusokkal: a 900 és 1200 köbcentis háromhengeresek a legnépszerűbb szívó négyhengereseket váltják a Focusban és a Fiestában.

fs

A két motort állítólag két-három éven belül nagy mennyiségben kezdik gyártani a Ford gyárai, az 1,4, 1,6 és 1,8 literes négyhengeresek helyett. A háromhengeresek teljesítménye 80 és 135 lóerő közé esik majd, azaz papíron semmivel sem lesznek gyengébbek, mint a nagyobb szívómotorok, viszont a közvetlen befecskendezés és a nagy, 10:1 körüli sűrítési arány következtében hatékonyabbak lesznek, ami végső soron alacsonyabb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást jelent. A megoldás további előnye, hogy a háromhengeresek könnyebbek lesznek, mint négyhengeres elődeik, így csökken az autók tömege és javul a súlyelosztásuk, ami javíthatja a stabilitást és a menetdinamikát is.

A két pici motorral lényegében a teljes Ecoboost paletta elkészül, hiszen Észak-Amerikában már kapható a korábbi nyolchengereseket kiváltó V6-os, illetve a hathengereseket és a legnagyobb sornégyeseket helyettesítő 1,6 és 2 literes turbómotorok. Már csak az új motorcsalád elterjesztése van hátra, amire az évtized közepéig kerülhet sor.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.