Kémfotókon az új BMW M5

2010.01.29. 20:28

A késztől még messze van az ötös legerősebb változata, de a fejlesztés nagy tempóval folyik, így talán már az év vége felé leleplezhetik a kész autót.

Ami a képeken egyértelműen megkülönbözteti az M5 prototípusát a többi ötöstől, az a hátul kilógó négy vaskos kipufogócső, és a szemre legalább 18-as alufelnik. A többi lényeges részletet egyelőre örvény-mintás álcafólia fedi el a kíváncsiskodók elől, de a lényeg itt amúgy sem a külsőségekben rejlik, hanem a lemezek alá bezsúfolt csúcstechnikában. Úgy tudjuk, a BMW lényegében a saját dolgát nehezítette meg az új M5-ös kapcsán, mivel a cégvezetés döntése következtében ki kellett dobni a korábbi, pörgős V10-es szívómotor továbbfejlesztett változatainak terveit, ami gyakorlatilag készen volt, és helyette a 4,4 literes biturbó V8-ast kell nagyobb teljesítményre hangolni. Ez azonban csak elméletben jó ötlet: a nyolchengeres a hengersorok közé épített feltöltők miatt ugyan tömör építésű, viszont így komoly nehézséget okoz egy erősebb változat hatékony hűtése. Ugyanakkor az ötös motortere nem elég széles, hogy a motor oldalra épített turbókkal is elférjen benne, így ez az út sem járható.

Abban persze senki nem kételkedik, hogy a műszaki problémákra előbb vagy utóbb lesz megoldás, és elkészül a minden eddiginél erősebb M5-ös. A cél állítólag 580 lóerő, és 4,5 másodpercen belüli gyorsulási idő 100 km/h-ra, amivel a BMW modellje legyőzhetné a számháborúban a kategória legerősebb modelljét, az Audi RS6-ost. Közben azonban a turbós motorral takarékosabbá is tehető a típus – ezen a fronton állítólag a 12 liter alatti benzinfogyasztás 100 kilométeren.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.