A téli tesztelés során sikerült lencsevégre kapni a nagyobbik csapott hátú Audi prototípusát.
A típus árban az A6-os és a következő A8-as közé illeszkedik majd, bár műszakilag az előbbivel áll szorosabb rokonságban. A padlólemez, de még a tengelytáv is azonos lesz a következő A6-oséval, a karosszéria pedig acéllemezből, és nem alumíniumból készül. A motorválaszték is azonos lesz: az Audi már ismert hat- és nyolchengereseivel találkozhatunk itt is, bár nem kizárt, hogy az A7-esből készülhet négyhengeres, turbómotoros alapváltozat is.
Az A7-essel a konkurensek közé lő az Audi: egyfelől hasonlóan alacsony, dinamikus formavilágú gépet építettek, mint a Mercedes CLS, amely használati értékben ugyanakkor közelebb áll a BMW ötös GT-jéhez, mint a Mercedes szűkös szedán-kupé keverékéhez. Karakterében leginkább talán a Jaguar XF-re emlékeztet az új Audi modell, már az alapján, amit az örvénymintás álcázástól láthatunk belőle.