Kétszer annyi autót adnak el Kínában

2010.02.14. 07:24

Januárban 115,5 százalékkal emelkedtek az autó eladások Kínában a 2009. januárihoz képest - jelentette a kínai autóipari szövetség (China Association of Automobile Manufacturers).

A növekedés több összetevőnek köszönhető. Részben szezonális hatások, a kínai újév előtti ajándékvásárlások dobták meg a forgalmat, de nem elhanyagolható tény, hogy a világ legnagyobb autópiaca rohamos ütemben bővül. Emellett kivételesen alacsony januári bázisértékek voltak a 2009-es gazdasági válság miatt.

Idén januárban összesen 1,32 millió új autót adtak el Kínában, szemben a tavalyi ugyanezen időszakra eső 610.600 darabszámmal és decemberi 1,1 millióval. Az értékesítés fellendülése 2009. áprilisában vette kezdetét a kormány értékesítést ösztönző programjának köszönhetően. Elemzők szerint az autópiac növekedésének üteme 10 százalék körül lesz az idén Kínában, köszönhetően a folytatódó ösztönző intézkedéseknek.


A február 14-én kezdődő egy hetes ünnep Kínában az év legnagyobb bevásárlási szezonja. A lakosság rendszerint ekkor szerzi be a tartós fogyasztási cikkeket.