Kövér és kényelmes az új Nissan Patrol
A nagy rivális, a Toyota Land Cruiser nyomában jár az új Patrol: az elpusztíthatatlan terepjáróból gigantikus luxusbatár lett.
Már a forma is puha kényelmet sugall. Olyan, mintha egy Pathfindert néhány száz bar nyomással felfújtak volna: a megszokott Nissan terepjáróorr mögött lágy, bizonytalan vonásokkal találkozunk, de épp ez az, ami már messziről mutatja, hogy az új Patrol miféle jármű lett. Hatalmas, hétüléses, tetőtől talpig bőrbe burkolt luxusbelsőt takarnak a pohos formák, tele fabetétekkel, szórakoztató elektronikával, és egyáltalán, mindennel, amit egy igazán drága és kényelmes autótól elvárhat a közönség.
A Nissan az új Patrolt az Infiniti QX56 technikájára építette. Egy 5,6 literes, 400 lóerős és 550 Nm csúcsnyomatékú V8-ast szerelnek az orrába, hétsebességes, automata váltóval és állandó összkerékhajtással. Az erőátvitelt a sofőr is befolyásolhatja egy kapcsolóval: homokra, hóra, köves talajra és épített útra külön-külön üzemmódot kínál a Nissan rendszere. Az új Patrol persze elboldogul akár nehezebb terepen is, de nem erre a feladatra élezték ki – erre utal legalábbis, hogy elöl és hátul egyaránt független felfüggesztéseket kapott, szemben az elődök merev hátsó hídjával.
A nagyobbik Land Cruiserhez hasonlóan az új Patrolt sem Európába, de még nem is Észak-Amerikába szánják, sokkal inkább a Közel-Keletre, Oroszországba és Ázsia egyes részeire, ahol az utak átlagminősége még a magyarországi szintnél is sokkal rosszabb, de mégis jelentős a kereslet a drága luxusautók iránt. Ezeken a területeken a Patrol és a többi hasonló modell gyakorlatilag kiválthajta a Mercedes S-osztályhoz hasonló bálnákat, és ugyanakkor jóval ritkábban akad el süppedős homokban vagy térdig érő hóban.