Vadállat a Porsche Panamerából

2010.02.26. 10:43

A TechArt Concept One a szélsőségek autója: a tuning során minden eleganciát kiciánoztak a négyajtós Porschéből, viszont alig akad olyan részlete, amely ne versenyautóra emlékeztetne.

Az autó elején nem is nagyon maradt érintetlen karosszériaelem. A sima gyári motorháztetőt bonyolult formájú kopoltyúnyílásokkal szabdalt elemmel váltották le, a fényszórók széles fehér keretet kaptak, és a lökhárítót is kicserélték: az új alkatrészen hatalmas beömlőnyílások és nagy mennyiségű LED található, igaz, nem feltétlenül szerencsés választás, hogy a középső légbeömlő egy az egyben a Nissan GT-R fazonját követi. Hátul hasonlóan komoly átalakításokat végeztek: a lökhárítóba épített diffúzor széles ugyan, de inkább látványos mint hatékony, a tervezők inkább a régi megoldást választották, és feltűnő hátsó légterelőt építettek a motorháztetőre. Mindemellett átszabták a hátsó lámpák kontúrját, a kerekek körül kiszélesítették a karosszériát és 22 hüvelykes grafitszürke felniket szereltek az autóra.

Belülről ugyanilyen látványos lett a Concept One. A legtöbb felület fehér lett, akárcsak az autó külseje, csak néhol hagytak sötétszürke felületeket, nehogy hóvakságot kapjanak az utasok. A hagyományos műszereken túl az utasoldalra stopper is került, így az anyósülésen ülő áldozat viszonylag egyszerűen mérheti a köridőt. Ezenkívül tetőbe épített kijelzővel, drót nélküli fejhallgatókkal és az üléstámlákba integrált tálcával próbálják elterelni a hátsó utasok figyelmét a kőkemény futómű rázkódásáról, esetleg a hányingerről, amit az autó vehemensebb használat közben kiválthat.

A feltűnő külsőségek mellett szinte mellékes is, de a Panamera Turbo motorját egy kicsit fel  is piszkálták, a gyári 500 lóerőről 650-re emelték a teljesítményét, bár ez nyilván nem jelent nagyságrendi javulást az autó dinamikájában, különösen a gyári aerodinamikai tulajdonságok egyértelmű elrontása után.

A TechArt persze nem gyártásra szánja a Concept One-t: azért állítják ki a Genfi Autószalonon, hogy megmutassák a közönségnek, meddig képesek és hajlandók elmenni, ha az elsődleges cél az egyediség – és erre tökéletesen alkalmasnak is tűnik, ha használati tárgynak nem is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.