Faros Porsche V8-as motorral

2010.03.05. 18:22

Alois Ruf tuningcége nem véletlenül a legjobb nevű Porsche specialisták egyike: egy időben a leggyorsabb utcai Porschék gyártójaként ismerték, de most talán még a legendás Yellowbirdnél is érdekesebb autót hoztak össze.

Az RGT-8 kívülről egy szokványos tuningolt 911 Turbónak látszik, de a géptetőt felnyitva igazán szokatlan látvány fogad: az autó farába valahogy begyömöszölték a Cayenne 4,5 literes V8-asának egy átépített változatát. Valójában csak a blokk származik a Porschétől, a főtengelyt és a hengerfejeket is saját tervezésűre cserélte a Ruf csapata. Lencse-forma égésteret terveztek a motorhoz, a gyári 90 fokos főtengelyt pedig 180 fokosra cserélték: az egy síkban fekvő főtengely-csapok miatt az új alkatrész jóval könnyebb, és merevebb lehet. A kizárólag versenymotorokban alkalmazott megoldáshoz szárazkarteres olajozást szerkesztettek, ami szintén tipikus versenysport-megoldás. A motor így turbófeltöltés nélkül is könnyedén ad le 542 lóerőt, és 500 Nm-es maximális nyomatékot.

Mindehhez ráadásul ultrakönnyű karosszéria jár: a motorháztető karbonszálas műanyag, a az ajtóborítások és a csomagtérfedél pedig alumíniumból készült. A fékrendszert kerámia-tárcsásra cserélték, és persze integrált bukókeret is jár a csomaghoz. Az RGT-8 19 hüvelykes magnézium felnikkel és nagy tapadású Michelin Pilot Sport Cup gumiabroncsokkal érkezik.

A Ruf már a szériagyártást tervezi, bár még finomítani kell a konstrukción, így az első eladásra szánt példányokat csak 2011-re készítik el. Egyelőre az autó árát sem ismerjük, de egészen biztos, hogy bőven 100 ezer euró feletti összeg szerepel majd az árcédulán.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.