Európai Mustang, nyolcszáztíz lóval

2010.03.08. 17:38

Ez a félelmetes, nem a Bugatti: a Geiger Cars Shelby GT500-asa egy szupersportkocsi erejét kínálja egy detroiti nagy vas kezelhetőségével. Ehhez a párosításhoz már nem árt némi sofőrtehetség.

A Shelby Mustang a maga 540 lóerejével eleve nehezen betörhető vad: a merev hidas hátsó futómű csak tükörsima útfelületen nyújt tökéletes úttartást, és a Geiger nagyobb kompresszorával és átdolgozott vezérlésével további 270 lóerő érkezett az eredeti teljesítményhez. A német tuningmesterek persze mindent megtettek, hogy a gép a 810 lóerő és 945 Nm nyomatéka mellett is uralható maradjon, de ehhez kőkemény sportfutómű kellett, 380 mm-es lyuggatott első féktárcsák, hatdugattyús féknyergek és 20 hüvelykes OZ felnik széles gumiabroncsokkal. Az persze így sem valószínű, hogy sokan, sokszor kipróbálják majd a gép 354 km/h-s gyári végsebességét, még ha a német autópályán van is rá lehetőség.

A valódi képességeihez képest a Geiger Mustang nem hivalkodóbb jelenség, mint a gyári Shelby Mustang: a plusz műanyag idomok nagy része fekete műanyagból készült, így messzebbről alig látható, ahogy a felnik is fekete színűek, azaz látszólag csaknem összeolvadnak a felnikkel. A versenycsíkozás persze feltűnő, de az már a gyári autókon is rajta van.