Középkategóriás autó 2,4 literes fogyasztással

2010.03.10. 10:17

Meghökkentő eredményeket közölt egy újszerű befecskendezési rendszereket fejlesztő kis amerikai cég. Azáltal, hogy az üzemanyagot szuperkritikus állapotban juttatják az égéstérbe, állítólag 50-75 százalékkal nagyobb hatékonyság érhető el szinte minden modern belső égésű motornál.

transonic.png

Többféle üzemanyaggal, benzinnel, dízellel és növényolajjal is tesztelték a rendszert, kivétel nélkül óriási sikerrel, állításuk szerint. A csepegtetett információkból az derül ki, hogy közvetlen befecskendezésű, nagy kompressziós motorokon cserélték le az üzemanyagrendszert a saját fejlesztésükre.

A szuperkritikus állapot úgy érhető el, ha egy folyadékot igen nagy nyomás mellett egy rá jellemző hőmérséklet fölé melegítik. Ilyenkor az anyag se nem gáz, se nem folyékony, és nagyon jó tulajdonságokkal rendelkezik a szegény keverékes üzemhez. A befecskendezett üzemanyag állítólag rövidebb gyulladási késedelemmel, tökéletesebben ég el, ennek köszönhető a hatásfok növekedése.

Sokszor hallottunk már csodaszűrőkről, szuperadalékokról, amik az üzleti sikeren kívül valós eredményeket nem hoztak. Ez a fejlesztés is ígéretesnek tűnik első ránézésre. Csak remélni tudjuk, hogy a hétköznapokban is beválik. A közölt adatok mindenképpen figyelemre méltóak: állandó 80 km/h-s sebesség mellett 2,4 l/100 km fogyasztást tudtak elérni egy Opel Astra méretű autóval.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.