Szopóágon a Golf
Erős a visszaesés az európai autóeladásokban, miután kifutóban vannak a roncsprémiumok. Eddig akár 5000 euróval is támogatták egyes tagállamok, ha egy 10 éves autót lecseréltek az állampolgárok egy alacsonyabb károsanyag-kibocsátású újra, de közeledik ennek az időszaknak a vége.
Németországban, az Unió egyik meghatározó piacán közel 30%-os volt a csökkenés a tavalyi év februárjához képest, miután vége felé jár az autóipar megmentéséért kezdeményezett akció. Ezzel Olaszország vette át az első helyet az autóeladások listáján. Nem csoda, hiszen ott még erőteljesen ösztönzi az állam az új autók vásárlóit.
A Volkswagen Golf legjelentősebb piaca Németország – kis túlzással minden másodikat ott adják el –, ezért érzékenyen érinti a német gyártót, hogy közel 10%-kal csökkent az idén februárban eladott autók száma a tavalyi évhez képest. Ezáltal ismét szorongatja a Ford Fiesta a német kedvencet – nem sok hiányzik ahhoz, hogy letaszítsa a trónról. Egész Európát tekintve 4%-kal csökkent az érdeklődés az immár hatodik generációját taposó népautó iránt.
Az élbolyba tartozó Renault Clio, Fiat Punto és Volkswagen Polo, amelyek a harmadik helyért versengenek, szintén elég közel kerültek a vezető pároshoz, 30 és 50% közötti növekedéssel. Úgy tűnik, az utolsó generáció óvatos ráncfelvarrása a Golfnál nem hozta meg a várt sikert, hiszen saját kistestvére tör már babérjaira.