Már ára is van: 270 millióba kerül az új Bugatti

2010.03.28. 10:41

Állítólag már csak három évet kell arra várni, hogy Bugatti Galibier tulajdonosok lehessünk. Az új tizenhat hengeres luxusautó a Veyron utódja lesz, utóbbiból 2012-ben fog az utolsó legördülni a gyártósorról.

Tavaly szeptember óta csordogálnak az információk az interneten szerteszéjjel: egy új Bugattiról beszéltek, mely ugyan gyengébb, mint a mostani Veyron, de kényelmesebb és elegánsabb annál. Először csak kémfotókon láthattuk az autót, melynek közben neve is lett: Galibier. Azóta sok autós kiállításon feltűnt a Bugatti, a célközönség el van ragadtatva: már-már biztosra mondja a vezetőség, hogy 2013-ban sorozatgyártásba kerülhet az új luxusautó.

Elvileg már a tél végén meg kellett volna küldeniük a hivatalos kommünikét, hogy a Galibierből lesz-e bármi, földi halandónak is kézzel fogható jármű, vagy megmarad koncepcióautónak – mutogatni. Mint a VW csoport legkisebb, gazdasági szempontból is legjelentéktelenebb tagjának, a Bugattinak meg kellett várnia, hogy az anyacég rábólintson a befektetésre. Ez ugyan még továbbra sem történt meg teljesen, ám a források szinte biztos sorozatgyártásról beszélnek, mi több, már a darabszámot is tudni vélik: összesen 300 Galibiert rakhat össze a gyár.

Nem csak az interneten szétszivárgott képek visszajelzéseiből tudta a Bugatti, hogy az emberek zabálják a Veyron utódját, de az autós kiállításokon potenciális vásárlóként megjelenő pénzemberek szemében is meglátták a tüzet. A hírek visszajutottak a VW csoport vezetőségéhez – ennek hatására állítólag már ők is teljesen rápörögtek a koncepcióautó szériagyártására. „Így vagy úgy, de kész lesz, megcsináljuk.” – mondta a Bugatti egyik bennfentese. „Mi vagyunk a cég legkisebb csoportja, így egyértelmű volt, hogy a recesszióban nem leszünk prioritás. Ennek ellenére, a dolgok jelenlegi állása szerint idén nyáron már biztosak lehetünk a dolgunkban. Az új autó jól néz ki, az emberek szeretik, ráadásul a cég részéről sem jelentene nagy elkötelezettséget.” – utalva arra, hogy a 300 Galibier legyártatása nem viszi financiális hazárdjátékba a VW csoportot.

A Galibier vonalaiban mind elődjét, a Veyront, mind a klasszikus Type 35-öt fel lehet fedezni.

Csupán az ajtókat és a sárvédőket készítették alumíniumból, a kasztni összes többi része karbonból van. A merevség növelése mellett leginkább az autó súlyát akarták minimalizálni. Sajnos még nem adtak ki információt a tömegéről, de a Bugatti a kategória legkönnyebbjének szeretné legyártani a Galibiert. A belső tér még nagyobb luxust és még több kényelmet sugall, mint a Veyron esetében.

Talán kényelmesebb, de erősebb biztosan nem lesz elődjénél a fekete szörny: a Veyron négy turbófeltöltője helyett itt csak két kompresszor tölti fel a tizenhat hengert, hogy a 800 lóerőnyi teljesítmény a nyolcsebességes automata váltón keresztül mind a négy kerékre zúdulhasson.

A Galibier 900 ezer fontos, azaz nagyjából 270 millió forintos áron kerül majd a kereskedésekbe. Ha azt hinné, hogy ez sok, akkor téved: ebben az árban benne foglaltatik a galériában megtekinthető kézzel varrott Bugatti táska-szett: akciós, az anyja mindenit!