Szövetséget köt a Mercedes és a Renault?

2010.03.31. 14:54

Közös fejlesztéssel takarítana meg egymásnak milliárdokat a két autóipari vállalatóriás.

A Daimler évek óta keresi a megfelelő partnert, hogy lejjebb szoríthassa kisautói fejlesztési és gyártási költségeit. Brit lapértesülések szerint most meg is találták a megfelelőt. „Majdnem mindenkivel beszéltünk az elmúlt években, de idővel egyértelművé vált, hogy a Renault elképzelései és üzleti kultúrája áll a legközelebb a mienkhez” – idéz egy belső forrást az Autocar írása. Érdekes, hogy a séma mennyire hasonlít a két nagy rivális, a BMW és a Peugeot együttműködésére: itt is a németek fejlesztenek majd, a franciák feladata pedig a gyártás lesz, és saját típusaikon keresztül ők biztosítják, hogy a kifizetődő termeléshez szükséges mennyiség készülhessen a közös alkatrészekből.

Viszonylag pontos kép alakult ki arról, hogy a két gyártó mely területeken működne együtt. A legfontosabb feladat a következő Smart generáció alapjainak elkészítése: ha minden igaz, ismét egy farmotoros padlólemezt terveznek a Daimler mérnökei, amelyre a Smart ForTwo és Smart ForFour utódai épülnének, de emellett a következő Twingo generáció, sőt a Renault Twizy villanyautó-tanulmány is ugyanerre a platformra épülhet. Az összes végtermék a Renault szlovén üzemében készülne, ott, ahol jelenleg a Twingo gyártása folyik. Ezenfelül elképzelhető, hogy a Renault-Nissan felhasználná a Mercedes A és B osztály padlólemezét is, méghozzá egy Infiniti kisautó előállításához.

A platformmegosztáson túl a közös motor- és váltófejlesztés is napirendre került: úgy tudjuk, a Mercedes 1,2-1,8 literes motorokat tervez, amelyeket a Renault gyártana, és saját autóiban is alkalmazhatna. Ezek kerülnének a Mercedes fronthajtású autóiba, de a Renault is használná ezeket a Clióban és Mégane-ban, sőt, talán egyes Nissan modellekben is. A sebességváltók hasonlóan közös forrásból érkeznének, de emellett a nagyobb Nissan és Infiniti modellek is megkaphatnák a Mercedes hátsókerék-hajtású modellekhez való, fejlett automata váltóit.

Az együttműködés minden részletét persze még nem dolgozták ki, és menet közben is jöhetnek új lehetőségek, de ha csak a fent felsorolt tervek valósulnának meg, az is milliárd eurós nagyságrendű megtakarítást hozhat mindkét félnek.