Ötliteres Lotus

2010.04.09. 16:33

A Lotus masszív kutatás-fejlesztési munkával dolgozik környezetbarát megoldásokon - autógyárak technológiai partnereként, meg persze saját sportkocsijaik fejlődése érdekében. Még jóval az elmúlt néhány év turbós törpemotor-láza előtt felismerték, hogy a súlycsökkentés legalább olyan hatékony fegyver a hatékonyság növeléséhez, mint a motorfejlesztés, és nem mellesleg az autó vezetési élményét is jótékonyan befolyásolja.

Legújabb fejlesztésük, a 2011-es Elise, a trendnek megfelelően természetesen a zöld zászlót lengeti, de számos gyártóval ellentétben valós eredményeket tud felmutatni. 149 grammos szén-dioxid-kibocsátási értéke, amelyet lelkesen ünnepelnek, tényleg elismerést érdemel. Egy 6,5 másodperc alatt százra gyorsuló sportkocsi 5,04 literes fogyasztással jól demonstrálja az autóipari dinoszauruszok számára, hogy van hová fejlődni.

Itt jön a képbe a súly kérdése, hiszen az apró élményautó mindössze 876 kilót nyom - ennek köszönhető leginkább az energiatakarékossága. Persze a többi szokásos intézkedést is bevetették a Lotus mérnökei: 4%-kal csökkentették a légellenállást és 200 köbcentivel a hengerűrtartalmat. Az eredmény a számok nyelvén, 16%-os CO2-csökkenés az előző modellhez képest, változatlan menetteljesítmény mellett.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.