Feltámad a Nissan Almera?

2010.04.12. 14:25

Rétegmodelljeivel hatásosan kiszorította magát számos piacról a Nissan, miután leállította az Almera és a Primera gyártását. A cég vezetői azonban felismerték a hibát, és dolgoznak a kijavításán.

almera

Ma a Nissan a világ országainak 84%-ában forgalmaz autókat, a piaci részesedése azonban csupán 3%, ami a cég méreteihez képest nem különösebben jó eredmény. A cél, hogy mind a két számot növeljék, ehhez azonban új típusokra lesz szükség, amelyekkel ismét szélesebb tömegeket célozhat a Nissan. Az utóbbi években a Renault lényegében eltakarította a Nissan legjobban fogyó modelljeit saját útjából, és drága rétegmodellekkel próbálta kiváltani azokat. A Qashqai, a Note vagy a Cube saját kategóriájukban egész jól is fogynak, de egyikből sem lehet évente százezreket eladni, amire pedig a jelenlegi piaci helyzetben szükség lenne.

„A C szegmens kiváló növekedési lehetőségeket rejt magában. Ehhez azonban szükségünk lenne egy autóra, amely jobb, mint a Volkswagen Golf.” - mondta a Nissan alelnöke, Andrew Palmer, majd hozzátette, hogy már megkezdték az új modellcsalád kifejlesztését. Az Almera szellemi utódjának megjelenése persze még évek kérdése, és nem is lesz könnyű feladat az évekkel ezelőtt elhagyott, túlzsúfolt piaci szegmensbe ismét belépni, de a Nissannak csak így lehet esélye, hogy javítson az eladásokon, és ezen keresztül kifizetődőbbé tegye működését.