Citroen Metropolis: a francia S osztály?

2010.04.19. 11:10

Ekkora francia luxusautót rég nem láttunk: a Metropolis nagyobb, mint egy nyújtott tengelytávú Audi A8-as. Most még csak tanulmány, de a kínaiak kedvéért akár gyártásba is kerülhetne.

A májusi Sanghaj Expón leplezik le a különleges autót, amelyet a PSA kínai tervezői álmodtak meg. Az első, ami feltűnik, hogy ez a gép minimum egy számmal nagyobb, mint bármi, amit Cirtoen márkajelzéssel eddig gyártottak. A hossza 5,3 méter, a szélessége pedig közel két méter, azaz csak a Rolls-Royce Phantomot és a Maybach modelljeit nem nőtte túl, nagyjából minden egyebet igen, beleértve az Audi, BMW és Mercedes prémiummodellek hosszabb változatait is. A formaterv – bár egyelőre csak vázlatokat közöltek – egyértelműen a C5 stílusában készült, de a gigászi méretek és a 21 hüvelykes felnik révén a Metropolis azért komolyabb hatást kelt, mint középkategóriás rokona.

A műszaki alapok meglepő módon sorozatgyártású autóból származnak: a tervezők a PSA Platform 3 padlólemezét használták, amelyet a Citroen C6-osban és a Peugeot 407-esben is, persze némileg megtoldva minden irányban. Az autót hibrid hajtáslánc mozgatja, ahol egy 2 literes, V6-os, 272 lóerős turbómotor és egy 95 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor dolgozik együtt. Ezek azonban csak az alapértékek, rövid időre akár 460 lóerőt is kiizzad magából. Mindehhez összkerékhajtás és dupla kuplungos váltó járul. A franciák szerint a hajtáslánc teljesítménye egyenértékű egy 4 literes V8-aséval, miközben a szén-dioxid-kibocsátása 70 g/km is lehet.

A PSA eddig nemigen készített 5 méternél hosszabb autókat, de az sem kizárható, hogy a kínai autópiac kedvéért megtörik ezt a hagyományt. A távol-keleti ország ugyanis már most a második legnagyobb luxusautó-piac a világon, és a következő évekre további növekedést prognosztizálnak az elemzők.