Start Concept: kedves gombóc Ford
Az első generációs Ka karaktere köszön vissza a városi kisautó formatervéről, a motorja pedig már egy turbós Ecoboost háromhengeres.
A Start vonalait a Ford kaliforniai tervezőközpontjában vetették papírra, és az az érzésünk, hogy hosszú ideje az első igazán eredeti karakterű tanulmány a detroiti cég részéről. Nem követi sem az európai, sem az amerikai Fordok egyenstílusát, és nem is olyan jellegtelen izé, amilyeneket az elmúlt évtizedben mutogattak az autószalonokon. Nem egy klasszikus szépség, inkább Gombóc Artúrosan bájos, bumfordi izé, amely könnyen megosztja a közönséget – akár a régi Ka. Csak remélhető, hogy a mostanság árusított, Fiat 500 alapú második generációs Kát valami hasonlóan jellegzetes jármű váltja.
A tanulmány másik érdekessége a bele épített motor: az 1 literes Ecoboost turbómotor a kisebb, 1,3 liter körüli négyhengereseket válthatja le – bár a teljesítményére vonatkozó adatokat egyelőre nem ismerjük – és a tanulmányban állítólag bőven 100 g/km alatti szén-dioxid-kibocsátást produkál hatfokozatú, kézi váltóval párosítva, ami 4 liter körüli vegyes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. A Ford persze felvonultat a Startban néhány, a kategóriában legalábbis szokatlan megoldást, például a központi érintőképernyőt, amelyen keresztül az összes lényeges funkció elérhető – ezt hívják MyFord Mobile-nak.
Még nem tudni biztosan, hogy a Ford tervezi-e egy hasonló szériamodell elkészítését, de az az érzésünk, hogy egy efféle, érdekes kisautó a világ bármely pontján sokat lendíthetne az eladásokon.