Audi: nem kell ide űrhajó
Nem áll rosszul az Audi a forgalomba helyezési adatok alapján, de ezt nem a környezetbarát technológiáknak köszönheti. Mátrabérci Sándor, a Porsche Hungária Audi márkaigazgatója szerint a károsanyag-kibocsátás csökkentését szolgáló extrákért a magyarok nem hajlandók többet fizetni.
Jobban érdekli a vásárlóközönséget az alacsony fogyasztás, ezért fontos szempont a stop-start rendszer, a fékezésienergia-visszanyerés, a hosszú áttételű váltó és a könnyű karosszéria. Ezekért – no meg a négy karikáért a hűtőrácson – kifizetik a vevők a felárat, de ha kipufogógáz-tisztító rendszerről van szó, zárva maradnak a pénztárcák.
Nem is erőltetik annyira a hibridek és az elektromos autók piacra dobását, inkább a benzin- és dízelmotorok széndioxid-kibocsátás csökkentésén dolgoznak, ami értelemszerűen arányos a fogyasztással. Viszonylag jól is állnak e tekintetben, hiszen 45 modelljükből 13 már teljesíti a kilométerenként 120 grammos határértéket, ami az EU célértéke a következő évekre.
A tisztán elektromos üzemű autók tömeges megjelenését 2012-2013-ra jósolja a márkaigazgató az akkumulátortechnológia fejlődését tekintve, vagyis az Audi ekkora készülhet el a sorozatban gyártható modellekkel. Lehet, hogy ezzel – hasonlóan a hibridautókhoz - kicsit késésben vannak, hiszen a Renault és a Citroen is hamarosan betolja a szalonokba a villanyautóit.