Audi: nem kell ide űrhajó

2010.04.25. 11:20

Nem áll rosszul az Audi a forgalomba helyezési adatok alapján, de ezt nem a környezetbarát technológiáknak köszönheti. Mátrabérci Sándor, a Porsche Hungária Audi márkaigazgatója szerint a károsanyag-kibocsátás csökkentését szolgáló extrákért a magyarok nem hajlandók többet fizetni.

Audi e-tron
Audi e-tron

Jobban érdekli a vásárlóközönséget az alacsony fogyasztás, ezért fontos szempont a stop-start rendszer, a fékezésienergia-visszanyerés, a hosszú áttételű váltó és a könnyű karosszéria. Ezekért – no meg a négy karikáért a hűtőrácson – kifizetik a vevők a felárat, de ha kipufogógáz-tisztító rendszerről van szó, zárva maradnak a pénztárcák.

Nem is erőltetik annyira a hibridek és az elektromos autók piacra dobását, inkább a benzin- és dízelmotorok széndioxid-kibocsátás csökkentésén dolgoznak, ami értelemszerűen arányos a fogyasztással. Viszonylag jól is állnak e tekintetben, hiszen 45 modelljükből 13 már teljesíti a kilométerenként 120 grammos határértéket, ami az EU célértéke a következő évekre.

A tisztán elektromos üzemű autók tömeges megjelenését 2012-2013-ra jósolja a márkaigazgató az akkumulátortechnológia fejlődését tekintve, vagyis az Audi ekkora készülhet el a sorozatban gyártható modellekkel. Lehet, hogy ezzel – hasonlóan a hibridautókhoz - kicsit késésben vannak, hiszen a Renault és a Citroen is hamarosan betolja a szalonokba a villanyautóit.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.