MG Zero: kicsi álangol

2010.04.26. 15:23

Kínai kisautó brit hagyományokkal kitapétázott háttér előtt. Vajon elég ennyi a sikerhez?

A Rovertől örökölt nagy szedánja és félig-meddig már saját fejlesztésű, szemre való kompaktjai már vannak a kínai kézben megújult MG-nek, csak egy városi négyméteres hiányzott. Eddig. A Shanghai Automotive ugyanis megmutatta a világnak a harmadik MG modellsorozat egy szépen feldíszített prototípusát. A Zero név persze csak átmeneti, úgy tudjuk, a szériagyártmány már MG3 néven kerül forgalomba.

Ha nem is a legharmonikusabb darab a négyméteresek között, a Zero egész érdekes. Magasra csúszott övvonalával és sajátos, szögletes első légbeömlőjével határozott egyéniség lehet, ha mindezek a vonások a szériamodellen is megmaradnak. Nem gondolnánk, hogy a kínaiak házon belül ne tudnának hasonlót, de a Zero nem az ő munkájuk: a formaterv legalábbis az MG angliai központjában készült, Anthony Williams-Kenny irányításával.

A végleges változat persze egyszerűbb felépítésű lámpákat, kisebb felniket és egyszerűbb belső teret kap, de a lényeg már aligha változik. Ez pedig azért érdekes, mert az MG komoly, világméretű visszatérését szervezi éppen, amelynek épp az MG6 mellett az MG3 bemutatása az egyik kulcseleme: ha minőségben és műszaki fejlettségben is eléri legalább az olasz és a francia konkurensek szintjét, és elfogadható áron tudják majd adni, akkor van esélye, hogy helyet szorítson magának a zsúfolt európai kisautópiacon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.