Chiptuning helyett

2010.04.28. 14:56 Módosítva: 2010.04.28. 15:03

Aki járt már pályanapon utcai autóval, tudja, hogy a gyári fékrendszer - kevés kivételtől eltekintve - nem bírja a gyűrődést ilyenkor. Ha kihasználjuk egy erősebb autó teljesítményét, közúton is hamar megtapasztalhatjuk a széria fék korlátait. A Formula-1-es beszállító AP Racing erre a nyűgre kínál kőprofi megoldást új, Formula Big Brake Kit rendszereivel.

feknyergek

Első nekifutásra három típushoz kínálják a készletet az angolok: az Audi S3-hoz, a BMW M6-hoz és az V-ös Golf R32-höz. Bizonyára nem véletlenül esett a választás ezekre, a Golf és az Audi kifejezetten alkalmas az Angliában igencsak népszerű pályanapozásra. A BMW esetében inkább a gyári fék gyenge teljesítménye lehetett az ok, hogy felvették a listára.

Azoknak, akik nem ismerik az AP Racinget, jobb megjegyezni a nevet, hiszen olyan cégről van szó, amely 1967 óta vezető Formula-1-es csapatok beszállítója. Fék- és kuplungrendszerekre specializálódtak, és nem a sufnituning kategóriában tevékenykednek. Új utcai készleteik is a versenytechnikából átvett műszaki megoldásokat alkalmazzák. A négy- és hatdugattyús féknyergek fémszalagokkal rögzített úszó tárcsákra harapnak, ilyet utcai autón ritkán lehet felfedezni.

strapdrive

Persze megkérik az árát is a versenytechnikának: nagyjából egymillió forintnyi angol fontot kell letenni az asztalra, hogy megkapjuk a féknyergekből, tárcsákból, fékpofákból és szerelési segédanyagokból álló készletet.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.