Megújul a Volvo dízelválasztéka

2010.05.05. 14:08

A D5 motor ezen túl nem lesz egyedül a svéd gyártó dízelmotor-kínálatában: jön a D2, a D3 és a D4 is.

volvo5d

A motorok neveivel való játszadozáson túl a svédeknél – valószínűleg még a Ford hathatós segítségével – érdemi fejlesztés is folyik. Igaz, hogy a D5 marad a jelenlegi, 2,4 literes öthengeres dízel, a D2 pedig az 1,6 literes Peugeot-Ford dízel új fedőneve lesz, de a köztes motorok új konstrukciónak ígérkeznek. A közeli jövőben a D3 gyártását kezdik meg, ez ugyanúgy öthengeres, mint a D5, csakhogy 2 literes, és ennek megfelelően valamivel visszafogottabb teljesítményű.

Az új dízel érkezik a kétliteres, 136 lóerős Peugeot-Ford négyhengeres, illetve a 2,4 literes öthengeres gyengébbik kivitele helyére, méghozzá a teljes kínálatban. Az S80-as, a V70-es, az XC70-es, az XC60-as és az S60-as típusok az erősebbik, 163 lóerős és 400 Nm csúcsnyomatékú változatot kapják meg, míg a C30, S40, V50 és C70 modellekben ugyanez a blokk 150 lóerős és 350 Nm csúcsnyomaték leadására alkalmas. A különféle karosszériákban más és más fogyasztási adatokat produkál az új öthengeres: az S80-asban 5,3, az S40-esben 5,1, az XC70-esben és az XC60-asban 5,9 literes átlagfogyasztást produkál, a szén-dioxid-kibocsátása pedig 134 és 154 g/km közé esik a körülményektől függően.

A D4-ről egyelőre keveset tudunk, bár úgy hallani, ez teljesen más forrásból érkezik: négyhengeres lesz, 177 lóerővel, és csak a Ford Focus padlólemezes kisebb Volvókba kerül. A fogyasztási paraméterei hasonlónak ígérkeznek a D3-aséihoz. A D2-eshez, azaz az 1,6 literes TDCi/HDI négyhengereshez is hozzányúltak a tervezők, így a teljesítménye 115 lóerőre nőtt, és már megfelel az Euro 5 normarendszer követelményeinek.