Tovább élhet a Wankel a Mazdánál

2010.05.13. 16:08

Az RX-8-ast váltó sportkocsiba is bolygódugattyús motor kerül, igaz, egy alaposan továbbfejlesztett, erősebb és megbízhatóbb változat.

Bár ismét felmerült, hogy végleg nyugdíjazzák a Wankel-motort a Mazdánál, végül mégis úgy döntöttek, kitartanak mellette. A japánok következő sportkocsija, amely állítólag ismét kétajtós lesz, és visszakapja az RX-7 nevet, a 16X jelzésű motort kapja: ez nagyobb kamratérfogatú – 1,6 literes –, kéttárcsás szerkezet, amely állítólag már most könnyedén eléri a 300 lóerőt, feltöltés nélkül. A fejlesztők azonban nem is a teljesítmény növelésére, hanem a fogyasztás és az olajfogyasztás visszaszorítására koncentrálnak, hogy legalább a szívó-benzinmotorokkal tarthassák a lépést ezeken a területeken.

A Wankel-elv teljes feladása már többször felmerült, de állítólag a Mazda amerikai kereskedői ragaszkodnak hozzá. Az Egyesült Államokban ugyanis masszív tábora van a bolygódugattyús sportkocsiknak, ami érthető is: odaát még mindig nem olyan drága a benzin, hogy komoly elrettentő erővé váljon a magas fogyasztás, így jobban érvényesülhetnek a Wankel előnyei, a kis tömeg és a pörgős karakter.

Az új Mazda sportkocsi elkészültéig persze így is évekre van még szükség, mivel a japán gyártónál ez a fejlesztési program igencsak háttérbe szorult az utóbbi egy-két évben a népszerűbb modellekkel szemben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.