A Maybach 57S alapjaira épül az a limitált szériás kupé, melyet a Xenatec nevű cég épít kifejezetten a gyár instrukciói alapján. Mindössze száz darabot készítenek belőle: minden egyes modell egyedi felszereltségű lesz, a megrendelő igényeinek megfelelően. A fapados konstrukció ára potom 190 millió forint.
A motort és a tengelytávot leszámítva mindenen faragnak, szépítenek egy kicsit. Nagyjából 20 centivel kerül hátrébb a B oszlop, de az A és C oszlopokat is újraépítették, hogy a kupékra jellemző tetővonalat kialakíthassák. Az oldalpanelek és a gigantikus ajtók mind a Xenatec sajátjai.
Hogy egy csipetnyi sportosságot is belevarázsoljanak az elképesztően hatalmas és drága luxuscirkálóba, 20 mm-el kiszélesítették a hátsó kerékjárati íveket. Így már gond nélkül becuppannak a Maybach alá a 20 vagy 21 colos kerekek – épp amit a vevő megkíván. Fényezésből is kétféle stílus közül lehet választani: lesz hagyományos egyszínű, és a Maybachnál szokványos kéttónusú festés is.
A beltérben az ülések lesznek valamivel sportosabbak. Aki ezt meg is akarja mutatni mindenkinek, az vegye panoráma tetővel a kupét: erre is van lehetőség. A kanyarvadászoknak sem kell elkeseredniük: lesz EVO és Sport változat – mindkettőnél a kiemelkedő menettulajdonságok kerülnek előtérbe.
Az első Mabach Xenatec kupét idén júliusban szállítják ki a megrendelőjének. Az alapár 650 000 euró, azaz 190 millió forintnak megfelelő összeg körül várható – ám aligha lesz olyan, aki egyedi extrák nélkül, fapadosan venne ilyen autót. Mindössze 100 darab készül majd a luxuskupékból: a gyár az amerikai és a közép-keleti, keleti piacokra koncentrál. Nagyon bíznak az oroszokban.