Gyári Mercedesszel a világ végére

2010.05.27. 14:04

Az Expedition Camper a föld peremére is elvisz, ahol a tengerek a semmibe zúdulnak. Vagy bárhova máshová. A legszebb azonban, hogy készen kapható, igaz, egy csúcskategóriás luxusautó áráért.

A masszív külsejű járművet kifejezetten arra tervezték a Mercedesnél, hogy bárhová elszállítson két-három főt, méghozzá viszonylagos kényelemben. Az Unimog U4000 sorozat lett az alap, amely katonai járműként és munkagépként egyaránt bevált már: kevés masszívabb járművet készítenek manapság. A mozgatását egy 4,2 literes, négyhengeres, 218 lóerős turbódízel motorra bízták, amely az Unimogoknál megszokott komplikált, több felezős váltón és portáltengelyeken keresztül forgatja mind a négy kereket. Van persze olyan terep, ahol ez is kevésnek bizonyulhat – itt jön a képbe a 7 tonna teherbírású első csörlő, amellyel lényegében saját magát képes kirángatni az autó a süppedős talaj csapdájából.

Az erőteljes műszaki alapok mellett csaknem teljes értékű lakóteret kínál az Expedition Camper: kétszemélyes ágyat, étkezőt, melegítőkonyhát, hűtőszekrényt, műholdas televíziót, sőt, egy 300 literes frissvizes és egy 200 literes szennyvizes tartályt is beépítettek. Így akár a sztyeppén, a sarrkörön túl vagy a Szahara közepén is elérhetővé teszi egy átlagos lakóautó komfortját, ha magunkra húzzuk az ajtaját.

Egy kulcsra kész expedíciós jármű persze nem olcsó, különösen ha a Mercedestől rendeljük: átszámítva durván 68 millió forintba kerül egy-egy példány, persze az itthoni adókat nem számolva. Ezért azonban olyanfajta szabadságot és kényelmet kapunk, amilyet nagyon kevés más jármű kínál.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.