Sokat késik a Toyota sportkocsija

2010.05.28. 17:41

A fogyasztáscsökkentés kényszere miatt több fejlesztést igényel a típus, mint korábban gondolták, így jövőre biztosan nem mutathatják be.

A Toyotánál eredetileg arra számítottak, hogy egy az egyben átvehetik a Subaru Impreza motorját és hajtásláncának egy részét, így egész olcsón elkészülhet a hátsókerék-hajtású kupé. Közbejött azonban néhány nem várt nehézség, így a program elhúzódik, legalább 2013-ig. Az egyik ilyen gondot állítólag az Észak-Amerikában és Európában egyaránt szigorodó fogyasztási, illetve szén-dioxid-kibocsátási szabályok jelentik. A Subaru benzines boxermotorja nem éppen kis étvágyú, így jelentős összeget kell befektetni a fejlesztésébe, hogy a 2012 utáni viszonyoknak is megfeleljen. Ráadásul Japánban csökkentek az autóeladások, viszont a hibridek iránti kereslet nőtt. A Toyota vezetése állítólag szeretné megvárni, míg kiderül, hogy hogyan fogadja a közönség a Honda CR-Z kupét, és az eredményektől függően döntenék el, hogy legyen-e az FT-86-nak hibrid kivitele, vagy ne.

Jelenleg úgy néz ki, hogy a sok változásnak az eredeti koncepció is áldozatul esik: nem valószínű, hogy a Toyota kupéja hasonló könnyű, olcsó élményautó lehet, mint a Corolla AE-86-os volt, sokkal inkább egy olyan nagyobb, erősebb és drágább típus lehet a végeredmény, mint a Hyunadai Genesis Coupé vagy a Nissan 370Z.