A Peugeot is világuralomra tör

2010.06.02. 13:35

Eddig elsősorban Európára koncentrált a francia gyártó, de növekednie kell, ha túl akarja élni a következő évtizedet. Az új vezetés most több, gyorsan fejlődő piacot célzott meg, hogy ezzel növelhesse az eladásokat.

A cég tavaly kinevezett vezérigazgatója, Philippe Varin eddig elsősorban a vezetőség lecserélésével volt elfoglalva, ám mostanra összeállított egy tervet a Peugeot és a Citroen megerősítésére az Európán kívüli régiókban. Elsősorban Oroszországra, Kínára és Latin-Amerikára koncentrálnak a következő néhány évben: jelentős befektetéssel új gyárakat építenek, vagy a meglevő üzemek kapacitását bővítik. Oroszországban a Mitsubishivel együtt építenek egy üzemet 470 millió euró befektetéssel, ahol évi 125 ezer autó készülhet, Brazíliában pedig 580 millióért a duplájára, évi 320 ezerre növelik helyi gyáruk termelékenységét. Kínában többlépcsős terjeszkedésbe kezd a PSA csoport: jelenlegi partnerükkel, a Dongfeng Motor Grouppal egy harmadik gyárat telepítenek, de emellett szövetkeznek a Changan Autóval is – mindez szintén euró-százmilliókba kerül majd.

Varin ezektől a lépésektől minimum évi 500 millió eurós profitnövekedést remél éves szinten, úgy, hogy mindhárom kiemelt piacon 10% fölé emelnék a PSA piaci részesedését. Ez Oroszországban bő 120 ezer, Brazíliában legalább 300 ezer, Kínában pedig vagy 1,2 millió személyautó eladását jelentené. A tervezett európai növekedéssel együtt éves szinten legalább 1–1,2 milliárd euró többletnyereséget hozna, és azt a reményt, hogy a PSA – a költségcsökkentési törekvésekkel együtt – ismét nyereséggel működhet. A cég tavaly tragikusan rossz évet zárt, 1,42 milliárd eurót veszített, igaz, azóta enyhült valamelyest a pénzügyi válság, így az idén jóval barátságosabb számok várhatók.

A tervek igazán jól hangzanak, de ezzel együtt még nagyon távolinak tűnik a Toyota vagy akár a Volkswagen eladási szintjének megközelítése. A franciák tavaly 2,85 millió autót tudtak eladni, ezek közül 1,52 millió volt Peugeot és 1,33 millió Citroen márkájú – szemben a VW csoporttal, amely már 2009-ben 6,29 millió autót értékesített.