Versenyautó épül a Porsche Panamerából

2010.06.05. 06:32

Nem gondoltuk, hogy ez valaha megtörténik, de egy V8-as szedánoknak kiírt versenysorozatban a négyajtós képviseli majd a Porsche gyári színeit.

A Panamerából nem is akárkik faragnak vérbeli versenyautót: a gyáriak az N.Technology segítségét vették igénybe, amely eddig elsősorban a Fiat és az Alfa Romeo gyári versenyautóinak megtervezésével foglalkozott. A négyajtós Porschét is megszabadították minden felesleges hájtól, így 550 kilogrammal könnyebb lett, mint az utcai kivitel: a versenygép csupán 1320 kilogrammot nyom. Így a 4,8 literes V8-as szívómotorból kisajtolt 50 plusz lóerő – a végeredmény 450 ló – is sokkal hatékonyabban hasznosulhat.

A karbonszálas karosszériájú, hatalmas kerámia féktárcsákkal és versenyfutóművel felszerelt Panamerát a Superstar sorozatban indítják majd, amelyet Olaszországban szerveznek, méghozzá kifejezetten V8-as típusok számára. Bár viszonylag kevéssé ismert a sorozat, a mezőny igazán változatos: egyebek közt Audi RS4-esek, BMW 550i-k, Cadillac CTS-V-k, Jaguar XFR-ek és Maserati Quattroporték között indul majd a Panamera. A szabályok nem túl kötöttek – a motorok hengerűrtartalma például 3001 és 7000 köbcenti között lehet – viszont a szériagyártmánytól nem lehet túlságosan eltérni, egyforma fékrendszer, gumiabroncsok és hátsó szárnyak használatát írják elő, az autóknak legalább négyüléseseknek kell lenniük, és a szervezők a minimális versenysúly meghatározásával próbálják kiegyenlíteni a gépek közti műszaki eltérések hatását.

A Panamera versenyautót a jó nevű túrakocsi-pilótára, Fabrizio Giovanardira bízzák, az első bevetésre pedig június 13-án kerül sor a németországi Hockenheimben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.