Jobb a kínai autó a franciánál?

2010.06.06. 18:03

Ideje, hogy komolyan vegyük a kínai autóipart. Jövőre 27 európai országban dobják piacra a Landwind CV9-et, és a legjobb irányból kezdik meg az offenzívát: az eddig rémisztőnek beállított biztonsági hiányosságokat cáfolják hiteles tesztekkel.

Mivel a forgalmazást Hollandiában kezdik meg idén nyáron, ott végezték el a kikerülős tesztet is – szigorúan az ADAC előírásai szerint. Emlékezhetünk még, hogy a Citroën Nemo felborult egy ilyen manőver során, bár a két videót egymás után megnézve feltűnhet, hogy ott a kormányt kicsit másképp kezelte a tesztpilóta. A kínaiak agysebész pontosságú sofőrt szerződtettek: lenyűgöző, ahogy milliméterekkel a bója mellett terelgeti finom mozdulatokkal a Landwindet. Lehet, hogy nem véletlenül saját szervezésben végezték el a tesztet az ADAC helyett.

Ha a törésteszt is ilyen szépen sikerül, retteghetnek az európai autógyártók. A 4,4 méter hosszú, 7 személyes változatban is kapható egyterű induló ára 15 ezer euró, vagyis alig több mint 4 millió forint lesz, ami igencsak vonzó ajánlat egy olyan szegmensben, ahol nem feltétlenül technikai újdonságokkal lehet meghódítani a vevőket. Kérdés, hogy a minőségérzet tekintetében mennyit tudtak fejlődni a kínaiak a Flybo Total Electric óta.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.