Megjött a Renault új luxusautója

2010.06.07. 17:59

A formabontó Vel Satis nem kellett a kutyának sem, hát csináltak egy jó konzervatív szedánt Latitude néven.

Valójában már a vállalatóriás vezetői is elfogadták, hogy a Renault márkanév középszerű tömegmodelleket jelent a vásárlók számára. Mostanra mindenütt jelen van az Infiniti – a Renault–Nissan szövetség igazi prémiummárkája –, így nem is kell igazi luxus Renault, inkább csak afféle Skoda Superb- vagy Ford Mondeo-rivális: nagy, megfizethető és a kissé szűkös Lagunánál tágasabb. Erre lesz jó a Renault Latitude, ami nem más, mint egy átcímkézett Samsung SM5, a koreai szedán viszont lényegében egy 4,89 méteresre nyújtott, lépcsős hátú Laguna. A műszaki tartalom nem hordoz újdonságot és igazán a külső sem. A formaterv alapján előbb néznénk az autót Volkswagen Passatnak, mint Renault-nak: a hűtőrács ugyanazt a vigyorgós, vízszintes osztású sémát követi, mint a német riválisé, és nagyjából az arányok is stimmelnek – habár a Renault egy hangyányival fantáziátlanabb, ami a részleteket illeti.

A Latitude célja nem is az európai piac meghódítása lesz – itt inkább az Infinitit próbálják előtérbe helyezni –, inkább a Közel-Kelet, Oroszország és Ázsia, azon belül is elsősorban Kína. Talán Kelet-Európába hoznak majd belőle mutatóba, de tőlünk nyugatabbra aligha jut el a márkakereskedésekig. A világpremiert Moszkvában tartja a Renault, de azért megvillantják az őszi Párizsi Autószalonon is, persze elsősorban a nemzetközi szaksajtó és nem a helyi látogatók miatt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.